Tittel: En svunnen tid
Orginal tittel: Distant Hours
Forfatter: Kate Morton
Forlag. Schibsted
Utgivelsesår: 2011

Omtale fra forlaget
En romantisk thriller og etterlengtet tredjebok fra forfatteren av Tilbake til Riverton og Den glemte hagen. Et brev postet i 1941 når endelig sin mottaker i 1992, med store ringvirkninger for forlagsdirektøren Edie Burchill fra London. I det forfalne Milderhurst Slott bor det aldrende tvillingparet Pesephone og Seraphina sammen med deres yngre halvsøster, Juniper. De tre eksentriske ugifte kvinnene er døtre av Raymond Blyte, forfatteren av The True History of the Mud Man, en barnebokklassiker som Edie elsker. Edie, som senere blir invitert til å skrive et forord i et opptrykk av Raymonds mesterverk, besøker det sjarmerende slottet på jakt etter svar. Hvorfor ble moren hennes så knust av innholdet i et brev sendt 51 år tidligere? Og hva hendte med soldaten Thomas Cavill, Junipers lenge savnede forlovede og Merediths tidligere lærer? Svaret vil overraske leserne.

Min vurdering
Har hatt boka på leselista en tid og hva kan vel sommeren brukes til ellers enn å lese. Boka er i beste Kate Morton stil med nåtid og fortid. Å skrive om handlingen overlater jeg til forlaget. Å røpe slutten er heller ikke populært, den var overraskende. Hovedpersonen får et veldig fint forhold til faren etter at han ble syk. Vi får også høre om hvordan Muddermannen ble til. En fin bok. Gav den terningkast 5.