mandag 8. juli 2013

Politi



Tittel: Politi
Forfatter: Jo Nesbø
Forlag: Aschehoug

Utgivelsesår: 2013


Omtale fra forlaget
På et sykehus ligger en hardt skadet mann i koma. Rommet bevoktes av politiet, og ingen får vite hva den mystiske pasienten heter. Samtidig blir politimenn funnet drept på åsteder for gamle, uoppklarte drap. Politiet står uten spor og mangler i tillegg sin beste etterforsker. På sykehuset viser pasienten tegn til å komme til bevissthet. Gjør deg klar til en rystende ferd gjennom Oslos gater og Harrys univers.

Min vurdereng

Når gjenferd var kommet ut og folk diskuterte at dette var siste boka om Harry Hole sa jeg at ingenting tydet på at han var død. Og sannelig var han ikke død, men levde i god behold som krimforfatterern Pierre Alexis Ponson du Terrail, begynte sine bøker med, og Rocambole var ikke død. I stedet begynte det med overvåking av en ukjent person på sykehuset som kunne være Harry eller en annen. Dette kom ikke frem før det var gått en tid.

Dette var ikke den beste boka jeg har lest om Harry Hole og det er flere som sier det samme. Å røpe mer om innholdet av boka mer enn det som forlaget har gjort vil jeg ikke gjøre, da bli den jo ikke så spennende. Gav boka terningkast 5.


1 kommentar:

  1. Holder på med denne nå.....du har jo gitt den et høyt terningkast da; og jeg synes nesten dette er den beste "Harry Hole" boken.

    SvarSlett