torsdag 13. mars 2014

Den klønete skytsengelen


"Den klønete skytsengelen" av Arto Paasilinna






















Tittel: Den klønete skytsengelen
Forfatter: Arto Paasilinna
Org. Tittel: Tohelo suojelusenkeli
Forlag: Achehoug & Co.
År: 2014

Min omtale
Lektor Sulo Auvinen, som underviste i kristendom hadde avgått med døden. Han kom opp til himmelen og ble en engel. Alle engler beskytter et levende menneske. Han fikk i oppdrag å gjøre livet lettere for Aaro Korhonen. Dette var visst lettere sagt enn gjort for engelen. Livet til Aaro ble langt fra enkelt etter at han fikk overnaturlig hjelp. Utforkjøringer, branner og uønskede kvinner var noe av det Aaro måtte slite med.

Min vurdering
At Arto Paasilinna denne gangen beveger seg i 2 dimensjoner var ikke etter min smak. Hadde gledet meg til denne boka, men ble litt skuffet. Tror jeg har fått lest alle som er oversatt til norsk. Likte heller ikke Tordengudens sønn, så det er sikker at når det er snakk om utenomjordiske vesener at jeg personlig faller av.


2 kommentarer:

  1. Høres ut som Paasilinna det der ja - har bare lest Kollektivt selvmord av han - og fant ut det var ingen forfatter for meg, men jeg vet det er mange som liker han

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren. Tror ikkejeg hiver meg over neste bok. Har sett han har skrevet flere som ikke er oversatt til norsk.

    SvarSlett