onsdag 15. januar 2014

teater-Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg




Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg - dramatisert av Kjersti Annesdatter Skomsvold og Anne Marit Jacobsen.

Nationaltheateret, Amfiscenen
Skuespillere : Anne Marit Jacobsen og Nils Golberg Mulvik
Regi: Margreth Olin

Har vært så heldig og fått sett dette stykket på Nationaltheateret, og jeg sier heldig, hvilken skuespillerprestasjon av Anne Marit Jacobsen (AMJ). 




Stykket handler som boka om en dame som er blitt alene etter at mannen forlot henne alene tilbake. Hun er redd alt og alle. Det er skummelt å gå ut, skummelt å åpne døra ut til gangen og skummelt å ta telefonen.


 Å se AMJ leve seg inn i rollen var helt fantastisk. Det var som å se karakteren fra boka. Forberedte meg til å gå på teater med å lese boka. Her er omtalen min.  Det var mulig å kjøpe boka i pausen på teateret. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar